ÎNREGISTRAREA DECESULUI COPILULUI NĂSCUT VIU CARE A DECEDAT ÎN INTERVALUL CELOR 30 ZILE
În cazul persoanei decedate a cărei NAŞTERE NU A FOST ÎNREGISTRATĂ în termenul legal de 30 de zile, ACTUL DE DECES se întocmește în baza următoarelor documente:
DOCUMENTE NECESARE
Certificatul medical constatator al nașterii – original
În lipsa certificatului medical constatator al naşterii, pe marginea actului de deces se face următoarea menţiune: “Cadavru cu identitate necunoscută”
Certificatul medical constatator al decesului – original
Verificări efectuate de Poliție – original
Declarație – original
Actul de identitate al mamei – original și fotocopie
În lipsa actului de identitate al mamei, declarantul prezintă fotocopia procesului-verbal întocmit de polițist cu ocazia verificărilor efectuate la solicitarea unității sanitare în care a avut loc nașterea, certificată pentru conformitate de reprezentatul unității sanitare și copia certificatului de naștere a mamei
Actul de identitate al declarantului, dacă este cazul – original și fotocopie
Dacă nașterea nu este declarată de mamă
În cazul în care declarația nașterii este făcută de un necunoscător al limbii române sau de către o persoană cu handicap
Proces-verbal , dacă este cazul – original (Anexa 18.1)
Când declarația nașterii este făcută de un cetățean străin necunoscător al limbii române ori de o persoană cu handicap auditiv sau surdocecitate, documentele necesare înregistrării actului se solicită prin intermediul unui interpret autorizat sau, după caz, interpret autorizat al limbajului mimico- gestual ori al limbajului specific persoanelor cu surdocecitate.
După întocmirea actului de deces se solicită înregistrarea nașterii