ELIBERAREA CĂRȚII DE IDENTITATE PENTRU CETĂȚENII ROMÂNI CU DOMICILIUL ÎN STRĂINĂTATE CARE DORESC SĂ-ȘI SCHIMBE DOMICILIUL ÎN ROMÂNIA
Cetățenii români cu domiciliul în străinătate care doresc să-și schimbe domiciliul în România se prezintă, personal, la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor pe a cărui rază teritorială este situat imobilul la adresa căruia își stabilesc domicilul, în vederea eliberării cărții de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România.
DOCUMENTE NECESARE:
cererea tip (Anexa 2) pentru eliberarea cărţii de identitate;
paşaportul românesc valabil sau expirat,cu menționarea statului de domiciliu în, original şi copia filei conținând date personale sau certificatul de cetățenie română, original și copie;
actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberat/eliberate de către autorităţile străine, în original şi copie;
certificatul de naştere, original şi copie;
certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor original şi copie;
hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorț însoţit de acordul parental, după caz, original şi copie ;
certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani, dacă este cazul- original şi copie;
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie (vezi documentele prin care se face dovada adresei de domiciliu/resedinta);
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei) (modalități de achitare a taxei)
I M P O R T A N T:
Certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române sau de misiunea diplomatică ori oficiul consular de carieră al României din străinătate; Solicitanții a căror naștere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române solicită, înainte de a depune cererea pentru eliberarea actului de identitate, transcrierea/înscrierea certificatelor de stare civilă obținute în strainătate atât pentru ei, cât și pentru copii minori.