ÎNREGISTRAREA TARDIVĂ A NAȘTERII PENTRU PERSOANA MAJORĂ
Termen pentru soluționarea dosarului de înregistrarea tardivă a nașterii este de 90 zile
Nașterea se înregistrează la starea civilă/primărie în a cărei rază s-a produs evenimentul.
Maternitatea arondată Sectorului 5 este Spitalul Universitar de Urgenţă București
Atenție! Anexele, cererile și declarațiile se semnează în fața ofițerului de stare civilă.
DOCUMENTE NECESARE
Certificat medical constatator al nașterii – original și fotocopie
În cazul în care nu se prezintă certificatul medical constatator al nașterii se solicită expertiza medico-legală.
Declarație – original (Anexa 20)
Declaraţia persoanei a cărei naştere nu a fost înregistrată la care anexează o fotografie color recentă de mărimea 3/4 cm.
Declarație – original (Anexa 21)
Declarația a 2 membri ai familiei, iar în lipsa acestora, a două persoane cunoscute, dată în fața ofițerului de stare civilă, la care anexează o fotografie recentă de mărimea 3/4 cm.
Raportul de anchetă socială – original
Doar pentru persoana neînregistrată de sex feminin
Declarație – original (Anexa 21.2)
În toate cazurile în care o persoană de sex feminin solicită înregistrarea nașterii sale, aceasta dă o declarație în fața ofițerului de stare civilă, din care să rezulte dacă are vreun copil a cărui naștere a fost înregistrată.
Dacă din declarație rezultă că persoana a dat naștere unui copil înregistrat aceasta prezintă fotocopia certificatului de naștere al copilului.
În cazul în care declarația nașterii este făcută de un necunoscător al limbii române sau de către o persoană cu handicap
Proces-verbal – original (Anexa 18.1)
Când declarația nașterii este făcută de un cetățean străin necunoscător al limbii române ori de o persoană cu handicap auditiv sau surdocecitate, documentele necesare înregistrării actului se solicită prin intermediul unui interpret autorizat sau, după caz, interpret autorizat al limbajului mimico- gestual ori al limbajului specific persoanelor cu surdocecitate.